REKRYTERINGSUPPDRAG

Är Du Västvärmlands LBC framtida Ekonomichef?

Västvärmlands LBC söker framtida Ekonomichef som på sikt vill fortsätta utveckla den ekonomiska processen inom företaget. Vi erbjuder Dig ett jobb med bredd i en mindre arbetsgrupp där Du som Ekonomichef ansvarar för företagets totala ekonomifunktion, att förädla och utveckla den ekonomiska styrningen i en komplex företagsstruktur. Möjlighet att växa in företaget kommer att ges och i framtiden kommer Du att ingå i ledningsgruppen samt rapportera till företagets VD.

Västvärmlands LBC AB är ett fristående transportföretag med verksamhet i Sverige och Norge. Företaget ägs av 41 åkerier från Arvika och Edas kommuner. Vi finns etablerade genom det norska dotterbolaget Woodtrans AS i Norge. Västvärmlands LBC bedriver försäljning av anläggning & miljötransporter, fjärr och flisrelaterade transporter samt att företaget även hanterar lager och logistikverksamhet för ett stort antal kunder. Grusförsäljning sker från drygt 10–talet täkter som drivs genom intressebolag. Vi är etablerade med kontor i Arvika och Charlottenberg. Tillsammans med våra åkerier är vi ca 185 medarbetare.

Under de senaste åren har företaget växt och utvecklat sin verksamhet, LBC och dess åkeriägare har investerat tungt i bl a nya fordon, IT system, grus och bergtäktsverksamhet samt i ny kontors- och lagerlokal i Arvika. Från en försäljning motsvarande 150 MKR 2006 har företaget expanderat till att omsätta 350 MKR i ”koncern” 2016. Förändringstakten har varit hög och förutspås fortsätta framleddes i samma takt. Under sin expansion har företaget utvecklat sina interna strukturer och affärssystem, gått från att hantera de ekonomiska och administrativa systemen analogt till digitalt. Med en fortsatt ökad omsättning efterfrågas fortsatt utveckling av affärssystemet och den ekonomiska processen. Läs gärna mer på www.vvlbc.se

Arbetsbeskrivning

Som framtida ansvarig för företagets ekonomifunktion kommer Du att ansvara för bolagets samtliga ekonomiska rapporter, budgetar och bokslut. Att övervaka och säkerställa den ekonomiska processen och dess transaktioner i en komplex företagsstruktur. På sikt kommer Du även att leda budgetarbetet och ansvara för den finansiella planeringen samt ha externa kontakter med samverkans- och intressepartners. Tjänsten innefattar också Controller arbete som att ta fram relevanta rapporter, göra analyser för den löpande verksamheten samt att presentera dem och stötta företagsledning i strategiska frågor. Möjlighet att växa in i rollen och företaget kommer att ges genom utbildning ute i verksamheten samt överlappning tillsammans med nuvarande Ekonomichef som planerar att gå i pension under de närmaste åren.

– Övervaka och följa upp att den ekonomiska styrningen/processen följs inom och mellan företagets olika enheter, kunder och ägare.

– Utveckla den ekonomiska styrningen, dess system och process i företaget.

– Ta fram bolagsrapporter, sammanställa analyser och stödja verksamheten med ändamålsenliga rapporter till VD, ledningsgrupp och styrelse samt affärsområdeschefer.

– Budgetarbete, budgetering och budgetuppföljning.

– Löpande arbete med löner, bokslut och årsredovisningar.

– Ansvarig för affärssystemet

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som vår framtida Ekonomichef tror vi att Du är ekonom, gärna med erfarenhet från en motsvarande befattning. Det fördelaktigt att ha erfarenhet från en företagsstruktur med flera bolag och komplex ägarstruktur. Möjlighet kommer att ges att växa in i företaget med arbete ute i organisationen. Du förväntas ha en god IT kompetens, ett sinne för siffror och en god förståelse för den ekonomiska processen, från order till leverans och kontering. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att förvalta och utveckla komplexa affärssystem. Du har ett starkt affärsintresse och kan både vara grundlig med detaljer samtidigt som du ser den stora bilden.

I din yrkesroll är du strukturerad, metodisk och noggrann, agerar pragmatiskt och med ett gott ledarskap. Din analytiska förmåga är god och det finns en hög förståelse för komplexitet. Du kännetecknas av ett högt engagemang samt god förmåga att bygga förtroende såväl internt som externt med samverkanspartners.

Placering: Charlottenberg

Tillträde: Under hösten 2017 och enligt överenskommelse.

Ansökan:

Vi samarbetar med Femade Ledarutveckling i denna rekrytering.

Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV till linda@femadeledarutveckling.se

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande och urval kommer ske allteftersom så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 augusti.

Vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakt

Vid frågor kontakta gärna:

Linda Bernhardssson, rekryterare Femade Ledarutveckling, 070-2752663

Pär Börjesson, VD Västvärmlands LBC AB, 070-2035492

Curt Nilsson, Ekonomichef Västvärmlands LBC AB, 070-589 70 84

Västvärmlands LBC AB söker nu en Transportledare/innesäljare för Anläggning och Miljötransporter.

 

Arbetsuppgifter & Kvalifikationer

Du kommer att arbeta på en beställnings- och trafikledningscentral i ett mindre arbetsteam. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del vara att ta emot beställningar från kunder och trafikplanera anläggningsfordon och miljötransporter på ett effektivt sätt på den lokala marknaden. Då stor del av tjänsten innebär externa kontakter med kunder och leverantörer ser vi att du har lätt för att skapa relationer, är lösningsfokuserad och kan agera med tydlighet.

Du förväntas arbeta i en alltmer IT-relaterad arbetsmiljö därav krav på IT vana och att kunna navigera i olika digitala system samt en administrativ förmåga. Du som söker har lägst gymnasiekompetens och gärna någon eftergymnasial utbildning inom transport/logistik.

Vi söker dig med erfarenhet från branschen, fordonskunskap och lokalkännedom. Det ses som meriterande med erfarenhet från liknande bransch som hanterar miljötransporter.

Övrigt

Placering i Arvika

Heltid/Tillsvidare

Dagtid

Tillträde 15 april

Ansökan

Vi samarbetar med Femade Ledarutveckling i denna rekrytering. Vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av Linda Bernhardsson, 070-2752663

Sista ansökningsdag är 26 mars.

Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV till linda@femadeledarutveckling.se

 

Västvärmlands LBC AB är ett fristående transportföretag med verksamhet i Sverige och Norge. Företaget ägs av 41 åkerier från Arvika och Edas kommuner. Vi är etablerade i Norge med transportföretaget, Woodtrans AS. Bolagen bedriver försäljning av anläggning & miljötransporter, fjärr- och flisrelaterade transporter samt att företaget bedriver lager och logistikverksamhet för ett stort antal kunder. Grusförsäljning sker från drygt 10–talet täkter som drivs genom intressebolag. Vi finns etablerade med kontor i Arvika, Charlottenberg och Rudshögda i Norge. Årsomsättningen är ca 350 miljoner och tillsammans med våra åkerier är vi ca 185 medarbetare. Läs gärna mer på www.vvlbc.se

 

Västvärmlands LBC AB söker nu en transportplanerare/logistiker för Fjärr- & flistransporter.

 

Arbetsuppgifter & Kvalifikationer

Du kommer att arbeta på en beställnings- och trafikledningscentral i ett mindre arbetsteam. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del vara att ta emot beställningar från kunder och trafikplanera transporterna på ett effektivt sätt inom Värmland och delar av Norge. Då stor del av tjänsten innebär externa kontakter med kunder och leverantörer ser vi att du har lätt för att skapa relationer, är lösningsfokuserad och kan agera med tydlighet.

Du förväntas arbeta i en alltmer IT-relaterad arbetsmiljö därav krav på IT vana och att kunna navigera i olika digitala system samt att kunna arbeta strukturerat administrativt. Du som söker har lägst gymnasiekompetens och gärna någon eftergymnasial utbildning inom transport/logistik.

Företaget planerar utveckla nuvarande transportledning att övergå till mer transportplanering. För att lyckas i rollen kan du ha erfarenhet från branschen och det ses som meriterande om du arbetat med logistik inom närliggande bransch som t.ex. industri tidigare.

Övrigt

Placering i Arvika.

Heltid/Tillsvidare

Dagtid

Tillträde 1 maj

Ansökan

Vi samarbetar med Femade Ledarutveckling i denna rekrytering. Vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av Linda Bernhardsson, 070-2752663

Sista ansökningsdag är 26 mars.

Välkommen att skicka din ansökan, personligt brev och CV till linda@femadeledarutveckling.se

Västvärmlands LBC AB är ett fristående transportföretag med verksamhet i Sverige och Norge. Företaget ägs av 41 åkerier från Arvika och Edas kommuner. Vi är etablerade i Norge med transportföretaget, Woodtrans AS. Bolagen bedriver försäljning av anläggning & miljötransporter, fjärr- och flisrelaterade transporter samt att företaget bedriver lager och logistikverksamhet för ett stort antal kunder. Grusförsäljning sker från drygt 10–talet täkter som drivs genom intressebolag. Vi finns etablerade med kontor i Arvika, Charlottenberg och Rudshögda i Norge. Årsomsättningen är ca 350 miljoner och tillsammans med våra åkerier är vi ca 185 medarbetare. Läs gärna mer på www.vvlbc.se